Amikor egy vállalat informatikai rendszerét külső támadás éri – ami az online jelenlét növekedésével egyre gyakrabban történik meg –, az első reakció általában a bizonytalanság, hiszen korábbi hasonló tapasztalatok híján nem tudható, mennyire súlyos a baj, és hogyan lehet a leggyorsabban elhárítani a korlátozott adatvesztéstől az akár teljes működésképtelenségig terjedő kockázatokat.
A megoldás egy olyan gyors reagálású, készenléti egység, amely a behatolás észlelését követően azonnal a helyszínen terem, elhárítja a veszélyt, gondoskodik a védelem megerősítéséről és a károk minimalizálásáról. Ezt kínálja a T-Systems új IT-biztonsági szolgáltatása, akár olyan vállalatok számára is, akik a támadás detektálása előtt még nem álltak kapcsolatban a digitális szolgáltatóval.
A PwC 2022-es Global Digital Trust Insights felmérése alapján a cégvezetők 60 százaléka számít a kiberbűnözés növekedésére a következő évben. A T-Systems egyre szaporodó és egyre komolyabb károkat okozó incidensek tapasztalatai nyomán döntött egy olyan szolgáltatás bevezetése mellett, amely T-Systems SOC (Security Operation Center) szerződéssel, illetve saját incidenskezelő csapattal nem rendelkező vállalatoknak, szervezeteknek nyújt haladéktalan segítséget a behatolások bekövetkeztekor, előzetes szerződéskötés nélkül is.
A T-Systems SWAT csapatának küldetése az ügyfelek hatékony és gyors támogatása kibertámadás esetén, a krízis bekövetkezésétől az utókezelésig. A SWAT csapatot alkotó krízisszakértők és válságkezelési tanácsadók a szolgáltatás keretében a krízis alatt és után együtt dolgoznak az ügyfél szakértőivel, üzleti, illetve IT-döntéshozóival, hogy megvédjék a támadás célpontjává vált vállalat üzleti érdekeit, működőképességét és jó hírnevét. (A CTRL elnevezését alkotó betűszavak a Cyber Threat Resilience Team: számítógépes fenyegetések elleni védelmi képességgel rendelkező csapat, a SWAT elnevezését adó betűszavak a Security Weapons and Tactics).
A szolgáltatás újdonsága egyfelől az elmúlt 20 évben hatékonyan kezelt krízisek széles tapasztalati bázisára, valamint a specialisták szerteágazó szakértelmére épülő operativitás és a 7/24-es ingyenesen hívható elérhetőség (06 1 48 19 911), másrészt az a tény, hogy incidens esetén azon ügyfelek számára is igénybe vehető, akik korábban nem álltak kapcsolatban a T-Systems-szel.
„Akiket ért már incidens tudják, hogy értékes órák telhetnek el azzal, hogy rutin hiányában megfelelően felmérjék a helyzetet és meghatározzák azokat az intézkedéseket, melyekkel minimalizálni tudják a kárt, mindezt egy valós stresszhelyzetben. Éppen azt nyújtjuk, ami ezekben a haváriahelyzetben a legjobban hiányzik: a rutin biztonságát, a begyakorlott, higgadt, célorientált végrehajtást, a helyi csapatok (üzemeltetés, hálózat, alkalmazások), valamint a board lépéseinek hatékony koordinálását, egészen az incidens lezárásáig, a belső és a külső kommunikáció megszervezéséig, a folyamatok újraindításáig, a kiértékelésig, valamint a védelem megerősítéséig." – fogalmazott Kovács Zoltán, a CTRL SWAT operációs vezetője.
„A kiberbűnözés, valamint a különböző célú információszerző, kémkedési tevékenységek már évek óta indokolttá tették egy ilyen szolgáltatás életre hívását, hiszen a motiváció adott: egy profi kiberbűnöző 50 millió forintot is megkereshet évente. Úgy látjuk, a piac mostanra ért el arra a tudatossági szintre, amikor már egy ténylegesen érezhető űrt tölt be a SWAT." – nyilatkozta Regős Péter, aki augusztus óta irányítja a T-Systems Kiberbiztonsági Kompetenciaközpontját.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!