Sokkoló hírek érkeztek a munkaerőkezelésre kitalált szoftvereket biztosító Kronos háza tájáról, egy zsarolóvírus várhatóan hetekre kiütötte az internetes szolgáltatásait. A termékeit a saját szervereikre telepítve használó ügyfelei nem érintettek, ám az amerikai cég által üzemeltetett verzióra előfizetett szervezetek várhatóan jó darabig nem férnek majd hozzá a Workforce Central, az UKG TeleStaff, a Healthcare Extensions, továbbá a Banking Scheduling Solutions szolgáltatásaihoz.
Érintett ügyfelenként változó, hogy ez pontosan mit jelent, legrosszabb esetben nem tudnak hozzáférni a dolgozók munkabeosztásához, nem képesek a megszokott módon adminisztrálni a ledolgozott munkaidejüket, és emiatt persze a juttatások elszámolása sem működik. A Kronos azt javasolja az ügyfeleknek, hogy álljanak át alternatív szoftverek használatára, mert biztosan nem lesz képes rövid időn belül helyreállítani a szolgáltatásainak működését.
A helyzet bejelentése alatti kommentekben a Washington állambeli Tacoma tűzoltóságának informatikusa abszurdnak találta a helyzetet, állítása szerint azt sem tudják, hogy kinek mikor kellene dolgoznia. Egy másik nagyvállalat illetékese kifejtette, hogy az időnyilvántartási rendszer kiesésével kissé nehézkessé vált 50 ezer dolgozó munkaidejének a számon tartása.
A Kronos nem volt hajlandó elárulni, hogy a múlt pénteken felfedezett Log4Shell sebezhetőségnek köze van-e a támadáshoz, noha a közösségi fórumán külön felhívta a figyelmet, hogy tisztában van a létezésével és lépéseket tett a kihasználásának megakadályozása érdekében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!