Hazánkban az elveszített kulcskarikákhoz és pénztárcákhoz hasonló tárgyak megtalálására készített követőkütyük egészen az Apple AirTag megjelenéséig nem igazán voltak ismertek, ám az USA-ban már nagyon régóta megszokott eszközökről van szó. Az egyik legfontosabb piaci szereplő a Tile nevű startup, amely november második felében váratlanul bejelentette, hogy 205 millió dollárért felvásárolja a családok számára mobilappon keresztül követési és segítségkérési szolgáltatásokat nyújtó Life360.
A híren elsőre senki sem akadt fenn, hiszen a profiljukat tekintve rendkívül hasonló vállalatokról van szó, ráadásul az újonc Apple AirTag mindkettejükkel kibabrált, így célszerűnek tűnik az erőik egyesítése, hogy hatékonyabban felvehessék a harcot a slágertermék ellen.
Most viszont a belsős forrásainak köszönhetően The Markup jókora botrányt keltett, állítása szerint az ingyenes és fizetős csomagot egyaránt kínáló Life360 gyakorlatilag bárkinek értékesíti a 33 millió felhasználójának tartózkodási helyeiről begyűjtött GPS-koordinátákat.
Nem csak a szülőkét, hanem a gyerekekét is.
A Life360 alapítója és ügyvezető igazgatója a kiadvány megkeresésére megerősítette az információt. Chris Hulls állítása szerint a helyadatok anonimizált formában jutnak el az üzleti partnereihez, ez teszi lehetővé a vállalat fennmaradását, hiszen a felhasználók java az „ingyenes" szolgáltatását veszi igénybe. A jelek szerint az információkat közvetlenül gyakran adatbrókerek veszik meg, tőlük jutnak el a reklámcégekhez és egyéb szervezetekhez.
Érdekességként az amerikai államhoz tartozó Betegségmegelőzési és Járványügyi Központok (CDC) is igényt tartanak efféle adatokra.
Chris Hulls azt ígéri, hogy a Tile követőkütyükről származó földrajzi adatokat nem fogja értékesíteni a Life360.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!