Ahogy minden évben, úgy 2021-ben is elő fog állni a Google az Android egy új verziójával, amit aztán különböző ütemben vesznek majd át egy különböző okostelefon-gyártók. A menetrend egyébként nagyjából megszokott: valamikor az adott év februárjában teszik elérhetővé az alkalmazásfejlesztőknek az új Android első verzióját, aztán a Google tart I/O néven egy nagy esemény májusban, ahol leleplezi a legfontosabb újdonságokat. Ezt követően valamikor az év végéhez közelítve válik ténylegesen elérhetővé az új Android, ami ezúttal az Android 12 lesz.
Jellemzően ősszel szoktak feltűnni az első okostelefonok melyek már az új Android rendszerrel érkeznek, és jellemzően az elsők közöttaz olyan gyártók frissítenek, mint a OnePlus, vagy éppen a Xiaomi, meg persze a Google a saját Pixel márkájú telefonjait is gyakorlatilag azonnal az új verzióra hozza. Jellemzően a nagyobb gyártóknak hosszabb ideig tart, mire kiadják a frissítéseket, de ez talán nem is baj, mert így legalább elkerülhetnek bizonyos kellemetlenségeket.
A Google egyértelműen állást foglalt amellett, hogy az Android 12-vel könnyebben elérhetővé lesz különböző alkalmazásboltokat. Ráadásul mindezt igyekszik úgy megtenni, hogy közben az Android rendszer biztonsága ne sérüljön, és még ha ezekben a bizonyos alkalmazásboltokban fizetni is kell bizonyos tartalmakért, akkor is biztonságban legyenek az adataink.
Ezt az egészet valószínűleg az Apple és az Epic közötti harc kényszerítette ki, amivel kapcsolatban a Google belátta, hogy nem feltétlenül érdemes korlátozni a különböző alkalmazásfejlesztőket azzal kapcsolatban, hogy milyen boltokban és milyen fizetési modell mellett teszik közzé az alkalmazásaikat. Egészen konkrétan a Google azt ígéri, hogy minden korábbinál több lehetőséget ad majd arra, hogy a fejlesztők közvetlenül kommunikálhassanak a vásárlóikkal, és hogy a megfelelő körülmények mellett akár megkerülhessék a Google Play fizetési rendszerét is.
Az alap Android rendszerben jelenleg még nem igazán kiforrrott az alkalmazások osztott képernyős kezelése, pedig erre a telefonok képernyőméretének növekedésével egyre nagyobb igény mutatkozik. Éppen ezért jellemzően a különböző gyártók előjöttek a saját megoldásaikkal, így a Huawei, a Samsung, vagy éppen az LG telefonjain is elérhetőek fejlettebb osztott képernyős megjelenítési módok.
Úgy tudni, hogy a Google ezen változtatni az Android 12-vel, és behozza a párosítható alkalmazások lehetőségét. Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy összekapcsolhatunk majd olyan appokat, melyeket rendszeresen használnánk egymás mellett, így az egyik elindításakor rögtön megnyílhat a másik. Legalábbis akkor, ha így döntünk, mert persze az alapvetés továbbra is az lesz, hogy egyszerre csak egy alkalmazás fut.
Nagyon úgy tűnik, hogy az Android 12-ben valahogy hibernálni lehet majd az alkalmazásokat, de hogy ez pontosan mit takar, az egyelőre rejtély. Nagyon úgy tűnik, hogy igazából arról lehet szó, hogy a régóta nem használt alkalmazások esetében a rendszer törölni tudja majd a különböző felhasználói adatokat (például a gyorsítótárba elmentett képeket), és ezzel helyet szabadít fel. De az sincs kizárva, hogy egy idő után magát az alkalmazást fogja a rendszer valamiylen formában "tömöríteni", ha egy ideje nem használtuk.
Valószínűleg egyébként itt a több felhasználó által igénybe vett androidos készülékekre koncentrál a Google. Könnyen lehet ugyanis, hogy ha egy másik felhasználói fiók is van a készülékünkön, amire valaki valamikor telepített egy alkalmazást, de azóta se használta, akkor az teljesen feleslegesen foglalja a helyet hosszú távon, így tehát ezzel érdemes inkább kezdeni valamit.
Az okostelefonok egyre inkább játékos központtá válnak, sőt. Az olyan szolgáltatásoknak köszönhetően, mint a Microsoft-féle xCloud, vagy a Google-féle Stadia, közvetlenül a telefonunkra tudunk streamelni játékokat a felhőből, így nincs többé szükség sem erős PC-re, sem pedig drága konzolra. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a Google egyre szélesess körű támogatást nyújtson a telefonhoz csatlakoztatható kontrollerek számára.
A Google az Android 12 esetében nem csak arra fog koncentrálni, hogy minél többféle kontroller működjön az új rendszerrel, hanem arra is, hogy a force feedback, vagyis a rezgős visszacsatolás is működjön minél több eszközzel. Ez nem csak sokat hozzáad a játékélményhez, hanem bizonyos játékok esetében kulcsfontosságú is, hiszen adott esetben a játékfejlesztők bizonyos kulcsfontosságú dolgokat a rezgéseken keresztül közvetítenek a játékos felé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!