A YouTube Music mobilokon való erőszakos erőltetése ellenére sem panaszkodhat a zenestreamelő szolgáltatások piacát megteremtett Spotify. Friss beszámolója szerint 2020 utolsó negyedévében 155 millió prémium előfizetővel és 345 millió havi szinten aktív felhasználóval rendelkezett, az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest ilyen sorrendben 24% és 27% növekedésről van szó.
A cégtől megszokott módon a jó hírek mellé rossz hírek is járnak: éves összehasonlításban a felhasználónkénti bevétel 8% mínusszal 4,26 euróra esett. A tavalyelőtti utolsó negyedévben 1,855 milliárd euró bevétellel és 209 millió euró veszteséggel zárt a szolgáltatás, a tavalyi utolsó negyedévben 2,168 milliárd euró bevétel mellett 125 millió euró veszteség jött össze.
A Spotify szerint ennek oka, hogy nyereségesség helyett továbbra is agresszíven a növekedésre koncentrál: a podcastek és hangoskönyvek piacán való térnyerési kísérletei jelentős kiadásokkal járnak, továbbá az újabb fizetős ügyfelek különleges kedvezményekkel való bevonzása is csökkenti a bevételt. Mindkettőre pillanatnyi lemondással járó, ám a későbbiekben megtérülő befektetésként tekint a vállalat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!