Ledöbbentek a kirúgásukon a Google játékfejlesztői

Mobil, játék, felhő, google stadia
A Google Stadia és a Microsoft Xbox Game Pass Ultimate a két legnagyobb ilyen szolgáltatás jelenleg.
Vágólapra másolva!
Pár nappal korábban még biztató körlevelet kaptak a nagyfőnöktől.
Vágólapra másolva!

Február elején a Google bejelentette a Stadia játékstreamelő szolgáltatásához exkluzív tartalmak készítésére létrehozott játékfejlesztő stúdiójának bezárását. A Stadia Games & Entertainment körülbelül egy évet élt, a leleplezésekor még arról volt szó, hogy az első nagy játékai olyan négy év múlva válhatnak elérhetővé, a vezetésére pedig a közismert Jade Raymond játéktervezőt kérték fel.

Google Stadia Forrás: Origo

A Kotaku belsős forrásokra hivatkozó beszámolója szerint a fejlesztőcég munkatársai röviddel az információ nyilvánosságra hozatala előtt értesültek a Stadia Games & Entertainment bezárásáról. Ez még nem lenne túlságosan szokatlan, azonban a komplett Stadiáért felelős Phil Harrison öt nappal korábban még arról küldött nekik körlevelet, hogy nagyon meg van elégedve mindennel, és napokon belül tisztázódnak leánycégbe való további anyagi befektetés részletei.

A levél azt sugallta, hogy minden a legnagyobb rendben van, így derült égből villámcsapásként érte a dolgozókat, hogy Harrison pár nappal később mindenkinek kiadta az útilaput, mivel saját exkluzívok helyett inkább partnerek segítségével keresztül kívánja sikerre vinni a Stadiát. Körülbelül 150 főt érint a leépítés, az érintetteknek próbál más pozíciókat felajánlani a Google.

A források szerint február 4-én Harrison megkapta a magáét a fejlesztőktől, egy paprikás hangulatú kérdezz-felelek videokonferencia során kénytelen volt bevallani, hogy a január végi e-mailjének megírásakor már tudta, hogy vége van a játékfejlesztő stúdiónak, és megbánta a félrevezető levél kiküldését. A fejlesztők természetesen szerették volna tudni, hogy milyen okok állnak a stúdió bezárása mögött, ám Harrison nem kívánta elmagyarázni a helyzetet, helyette a koronavírus-járványt, a növekvő játékfejlesztési költségeket, továbbá Microsoft-Zenimax akvizíciót dobta eléjük csontként.

A konkrétan megnevezett három faktor közül különösen a legutóbbi furcsa.

Talán az lehetett a megfontolás, hogy a Bethesda meglévő és jövőbeli játékainak rivális xCloud játékstreamelőben és Xbox Game Pass játékbérlőben való elérhetővé tétele olyan erőssé teheti a Microsoft ajánlatait, hogy a Stadia saját fejlesztőcsapatai édeskevesek lesznek az ellensúlyozásukra.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!