Természetesen nem feledkezett meg a játékosok Windows 11-gyel való kiszolgálásáról a Microsoft, a kompatibilis számítógépekre ősszel elérhetővé váló operációs rendszer két az Xbox Series konzolokon debütált funkciót is elhoz számukra.
A vizuális jellegű fejlesztést az Auto HDR támogatása jelenti, ezzel utólag elérhetővé tehető a széles dinamikatartományú renderelés az olyan játékokban, amelyek alapvetően nem támogatják azt. A funkció használatához HDR-kompatibilis monitorra van szükség, a játékoknak legalább DirectX 11-eseknek kell lenniük, továbbá fel kell kerülniük egy Microsoft által karbantartott fehérlistára.
A másik fontos újdonságot a DirectX 12 Ultimate programozási felület részét képező DirectStorage API jelenti, ami a processzort kevésbé terhelő adattöltést tesz lehetővé a háttértárról. Ezt specifikusan támogatniuk kell a játékoknak, jelentősen csökkentheti a betöltési időket, továbbá redukálhatja a játék közbeni adattöltés során potenciálisan fellépő teljesítményesést. A használatához NVMe protokollos, PCIE 3.0 vagy PCIE 4.0 sávokat használó M.2 SSD-re van szükség, azaz széles körben kompatibilis lesz a jelenleg kapható hardverekkel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!