Kevesek őszinte meglepetésére EA Sports vasárnap bejelentette a FIFA játéksorozatának idei részét, amely összességében legnagyobb újítását a HyperMotion névre keresztelt animációs rendszer jelenti. A széria eddigi részeitől eltérően a játék nem csak előre elkészített animációkat tartalmaz, hanem gépi tanulásos módszerrel képes valós időben újakat generálni, hogy minden eddiginél realisztikusabban mozogjanak a játékosok a képernyőkön.
Ez remekül hangzik, azonban a HyperMotion kizárólag PlayStation 5, Xbox Series és Google Stadia platformokon lesz elérhető, a FIFA 22 előző generációs konzolokra érkező változatai és a PC-s kiadása nem tartalmazza majd a rendszert. Ennek hallatán természetesen kitört némi vihar a számítógépes játékosok körében, főleg miután a tavalyi FIFA 21 bizonyos technikai fejlesztéseit sem kapták meg.
Hírünk írásáig az EA nem kommentálta a helyzetet, ám a tavalyi felháborodáskor a minimum gépigény elfogadható szinten tartásával magyarázta a hiányzó funkciókat, és jó eséllyel most is erről van szó.
A spekulációk szerint az jelentheti a gondot, hogy jó néhány dedikált processzormagot kellene biztosítani a HyperMotion számára a működéséhez, azonban ez azt jelentené, hogy minimum 6-8 magos processzor kellene a játéknak.
Ez túl nagy kérés, a közönség javának nincs ilyen hardvere.
Kontextusként a Steam hardveres felmérése szerint a hatmagos processzorok aránya 32,3%, míg a nyolcmagosaké 13,2% volt júniusban, a játékplatformot használók bő felének maximum négymagos központi egysége van. Ráadásul nem világos, hogy a FIFA-val játszókra mennyire reflektálnak ezek az értékek, de valószínűtlen, hogy a köreikben magasabb volna a 6-8 magos processzorok aránya.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!