Rendkívül egyszerű oka van annak, hogy az Amazon rendkívül kedvező árakon tudja kínálni egyes hardveres termékeit: veszteséggel árulja azokat, a hozzájuk csatolt szolgáltatásokon keresztül próbál profitra szert tenni. Ez az üzleti modell különösen szembetűnő az okoshangszórók piacán, az Alexa hangasszisztensével érkező Echo eszközök olcsóbbak a konkurens megoldásoknál, ám a Bloomberg birtokába jutott belsős információk alapján egyelőre nem rózsás a koncepció üzleti teljesítménye.
Az Amazon 2020-ban úgy becsülte, hogy az egyesült államokbeli háztartások már 25 százaléka rendelkezik Alexát tartalmazó okoskütyüvel, ami mindenképp óriási siker számára. Viszont az okoshangszórók 15-25 százaléka két héttel a beüzemelése után már nem volt használatban, egy 2019-es jegyzet szerint pedig a vevők az első bekapcsolást követő három órában megtalálják azon funkciók felét, amelyeket valaha az életben használni fognak rajtuk.
A legtöbb felhasználó csak zenelejátszásra, lámpák kapcsolására, visszaszámlálások indítására használja az okoshangszóróját, ezek nem generálnak eladásokon keresztül bevételt a cégnek.
További érdekesség, hogy klasszikus Echo okoshangszórókat modelltől függően a vevők 56-66%-a használja heti rendszerességgel, míg az érintőkijelzővel is rendelkező termékek esetében 74% az arány. Az Amazon szerint ez arra utal, hogy kijelző nélküli eszközökön nehezebb az új funkciók felfedezése.
Az Amazon tavaly megállapította, hogy az okoshangszórók piaca túl van már a kezdeti nagy fellángoláson, így csak évi 1,2%-ra tette az efféle kütyüvel rendelkező háztartások növekedési arányát az USA-ban. A vállalat 2018-ban úgy saccolta, hogy az Alexával szerelt eszközöket akkoriban 5 dollár veszteséggel árulta, és 2028-ra jósolta az egységenkénti 2 dolláros profitot elérését.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!