Nem csak az operációs rendszerek vagy a böngészők sérülékenységei okozhatnak súlyos problémákat, akár videójátékok internetes szolgáltatásain keresztül is feltörhetőek lehetnek a számítógépek. Ugyan ez a támadási vektor jó eséllyel sosem lesz általánosan elterjedt, de például a játékmenetüket az interneten közvetítő személyek életének pokollá tételére kiválóan alkalmasnak bizonyulhat.
Most érkezett egy különösen durva példa az efféle sebezhetőségekben rejlő potenciálra. A Twitchen The Grim Sleeper néven futó illető számítógépén élő adásban összeomlott a Dark Souls III, majd a Windowsba épített narrátor egy dokumentumot felolvasva kritizálni kezdte a játékát. A támadás szerencsére csak figyelemfelhívási célt szolgált, az akció mögött álló ismeretlen személy a társával távoli kódfuttatásra használható sebezhetőséget találtak a játékban, és ilyen módon próbálták felhívni rá a figyelmet, miután a fejlesztő FromSoftware nem foglalkozott a hibajelentésükkel.
A Dark Souls III-ban talált sebezhetőség rendkívül súlyos, hiszen lehetővé teszi szkriptek és alkalmazások futtatását az áldozat számítógépén. Rosszindulatú támadók a sebezhetőséget kihasználva potenciálisan kideríthették volna az áldozatuk lakhelyét, átvehették volna az irányítást a levelezőfiókjaik és a közösségi médiás jelenlétük felett, kiszivárogtathatták volna a PC-jük háttértárán talált fájlokat.
A nagy sajtóvisszhangot kiváltott demonstrációt követően a FromSoftware átmenetileg leállította a Dark Souls mindhárom részének számítógépes szervereit, most már hajlandó foglalkozni a súlyos sebezhetőséggel. A termékek egyjátékos módjai továbbra is elérhetőek, plusz konzolokon az online játék is működik.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!