Jelentős vihart kavart a tegnapi sajtóbeszámoló, miszerint a Samsung mesterségesen lassítja olyan tízezer app és játék futtatását egyes okostelefonjain. A vállalat elsőként a dél-koreai felhasználók számára nyújtott tájékoztatást az ügyben, a Members appban kiküldött értesítése szerint a Galaxy S22 családon megtalálható GOS (Game Optimizing Service) háttérszolgáltatás célja, hogy a CPU és a GPU teljesítményének optimalizálásával elkerülje a készülékek túlmelegedését a hosszas játék során.
A közlemény alapján a Samsung mihamarabb elérhetővé kíván tenni egy opciót a Game Booster appjában, hogy a felhasználók opcionálisan kikapcsolhassák a mesterséges limitációt, a jövőben pedig megpróbál jobban odafigyelni az igényeikre.
A magyarázat nem tűnik teljesen kereknek, hiszen a beszámolók alapján az appok és a játékok lassítása általános érvényű, nem csak akkor lép működésbe, mikor a mobilozók komoly játékozásba kezdenek. Ez felveti a kérdést, hogy egyáltalán mi értelme van a kamerás képességeken túl csúcsmobilt vásárolni, ha hétköznapi használat során olyan teljesítményt kapnak a vevők, mint amire egy feleannyiba kerülő telefon is képes.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!