Március elején végre megkezdődött a váltakozó képfrissítést elhozó szoftverfrissítések kiadása a Sony egyes okostévéire, az elsősorban gamerek által hasznosítható funkcióval szinkronizálható a számítógépeken vagy konzolokon futtatott játékok képkockasebessége a kijelzőpanel képfrissítési sebességével. A Variable Refresh Rate (VRR) előnyei, hogy simábban futónak érződnek tőle a játékok, továbbá bemeneti késleltetés nélkül megszüntethető vele a kép szétcsúszása.
Viszont az ügy kapcsán némileg kellemetlen volt a Sony számára, hogy a VRR jelenleg csak számítógépeken és Xbox Series konzolokon érhető el, pont a PlayStation 5-tel rendelkezők nem képesek kihasználni az okostévéinek új funkcióját. Most a vállalat elárulta, hogy lassan sikerül implementálnia a régóta ígérgetett lehetőséget, pár hónapon belül a PS5 is megkezdi a váltakozó képfrissítési sebesség támogatását.
A blogbejegyzése szerint alapvetően egy rendszerszintű funkcióról van szó, így a bekapcsolását követően minden játékban működni, azonban a játékfejlesztők specifikus támogatást is írhatnak hozzá, ha kontrolláltabb módon kívánják kihasználni a VRR-t.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!