A Counterpoint legfrisebb felmérése szerint tavaly alaposan belehúzott a világ, már amennyiben arról van szó, hogy okostelefonokat kellett venni. Minden korábbinál több készüléket vásároltak az emberek 2021-ben, és az iparág bevételei is rekordot döntöttek.
Azt pedig talán már mondani sem kell, hogy megint az Apple járt a legjobban.
A konkrét számok tekintetében ez azt jelenti, hogy 1354,8 millió darab okostelefont értékesítettek tavaly a gyártók, összesen 448 milliárd dollárért. Ebből kiszámolható, hogy egy eladott készülék átlagos ára 330 dollár (körülbelül 110 ezer forint), ami jelentős emelkedésnek mondható, egy évvel korábban ugyanis még csak 298 dollár volt. Míg a pandémia első évében tehát némileg olcsóbban vettek telefont a vásárlók, ez most úgy látszik, megváltozott.
A forgalom tekintetében egyébként a korábbi rekordot a 2018-as évben összehozott 410 milliárd dollár jelentette, most ezt sikerült megdönteni 9%-kal, de a 2020-as évet egészen döbbenetes, 17,3%-kal múlta felül.
Elképesztő, hogy a teljes okostelefonos piac bevételének 43,8%-át az Apple teszi zsebre, ami mintegy 196 milliárd dollár jelent. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az iPhone-ok minden korábbinál jobban fogynak, a tavalyi évhez képest 34%-kal növekedett az Apple telefonjainak forgalma. A Samsung se panaszkodhat: a forgalma növekedett 15,4%-kal, azonban még így is "csak" 72 milliárd dollárt tudott bezsebelni a cég.
Hogy honnan eredez ez a hatalmas különbség? Míg egy iPhone-t átlagosan 832 dollárért vettünk meg tavaly, addig egy Samsung-telefont mindössze 265 dollárért.
A feltörekvő kínai gyártók esetében érdekes a helyzet. A Xiaomi ugyan több telefont értékesített, azonban 37 milliárd dolláros forgalmával az Oppo mégis felülmúlta a Xiaomi-féle 36 milliárd dollárt, de itt fontos megjegyezni, hogy Oppo ebbe már a OnePlus-telefonokat is beleszámolja. Egy Xiaomi-telefont egyébként átlagosan 189 dollárért vettünk, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi 160 dollárhoz képest.
Végül a sorban ötödik helyre a Vivo érkezett meg, és a maga 34 milliárd dolláros bevétel nincs is nagyon elmaradva másik két kínai konkurenstől. Innentől azonban az összes értékesítés maradék részét már nem nevesített, kisebb gyártók adák össze: ők a teljes forgalom 29,1%-áért felelősek, viszont az összes bevételből már csak 15% esik rájuk.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!