A Facebook cégnevének Meta Platfomsra változtatásával Mark Zuckerberg tavaly ősszel egyértelműen deklarálta, hogy nem érdekli többé a klasszikus közösségi média, útjára indította a vállalatánál a metaverzumos érát. Ennek keretében leszámolna a hírfolyamgörgetéssel, helyette virtuális valóságba terelné át a felhasználókat, hogy azok ott szocializálódjanak, szórakozzanak, tanuljanak, vásároljanak.
A Business Insider beszámolója alapján Mark Zuckerberg mélységesen hisz a metaverzumban, a Metánál jelenleg dolgozó és nemrég felmondott személyek beszámolói szerint már konkrétan a megszállottság jeleit mutatja, lassan más beszédtémája sincs a metaverzumon kívül. Számos vele közvetlen kapcsolatban álló dolgozót már elkezdett az őrületbe kergetni a vesszőparipáján való állandó lovaglással, pedig alapvetően nincs egyedül a metaverzum iránti lelkesedéssel.
A Zuckerberg viselkedése által keltett egyre nagyobb frusztráció egyik fő oka, hogy a források szerint a Metának továbbra sincs átfogó stratégiája a metaverzum kapcsán, konkrétabb elérendő célok és cselekvési tervek hiányában rengeteg dolgozó nem érti, hogy min kellene dolgoznia, mit várnak tőle. A remények szerint a helyzet javulhat majd a belátható jövőben, a cégen belül gombamód szaporodó metaverzumos munkacsoportokat hamarosan összefoghatja majd egy koordináló csapat.
Zuckerberg arra számít, hogy tíz évbe is telhet a metaverzum általa megálmodott formába öntése.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!