A Business Insider beszámolója szerint a Microsoft dinamikusan frissülő, digitális hirdetőtáblákat árulna a free to play üzleti modellű xboxos játékokban. A források szerint a kidolgozás alatt álló hirdetési rendszer egyrészt bevételi forrást jelentene a vállalat számára, másrészt megkönnyítené a játékfejlesztők számára a termékeik monetizációját, harmadrészt pedig hirdetők szélesebb táborának adna lehetőséget a videójátékokban való reklámozásra.
A források szerint a Microsoft nem naiv, a rendszerébe csak jóváhagyott és megbízható márkákat kíván beengedni, hogy ne jelenhessenek meg botrányt kavaró hirdetések a játékokban, a fejlesztőiken csattanhatna miattuk az ostor. Ha minden jól megy, akkor a források szerint a nyár folyamán válhat elérhetővé a megoldás.
A digitális hirdetőtáblás reklámozás a sportjátékokon kívül jelenleg egyáltalán nem elterjedt, rajtuk kívül a legtöbb gamer talán a Burnout Paradise eredeti kiadásában találkozhatott az elképzeléssel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!