A Sony Interactive Entertainment vezetőjének napokban tartott prezentációja alapján folytatódik a PlayStation bevételének digitalizálódása, Jim Ryan szerint a 2021-es üzleti év során eladott játékok már 66 százalékát digitálisan vették meg a gamerek. Ez éves összehasonlításban csupán 1% növekedés, viszont a koronavírus-járvány első évében plusz 12 százalékkal emelkedett az arány.
Manapság persze a klasszikus játékeladások már csak a bevétel egy részét adják, a különböző tartalmi kiegészítőket, mikrotranzakciókat, továbbá előfizetéseket a képletbe beemelve a 2021-es üzleti évben már a PlayStation bevételének 80 százaléka bizonyult digitális eladásokon keresztül érkezőnek. Ez mérföldkőnek mondható, 2013-hoz képest pontosan inverz arányokat mutat a bevételi arány, a PlayStation 4 piacra kerülésének évében még 80% fizikai és 20% digitális volt az értékesítési mix.
Az idei üzleti évben jó eséllyel jelentősen nőhet majd a digitális bevétel aránya, köszönhetően a megújult PlayStation Plus-előfizetéseknek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!