Csendben két óriási fejlesztést jelentett be az Xbox Game Pass Ultimate részeként elérhető felhős játékfuttató szolgáltatásához a Microsoft. A minden előfizető számára fontos fejlesztést a Direct Capture jelenti, a játékok képkockáinak új kódolási módszerével a jelenlegi 8-74 ezredmásodpercről 2-12 ezredmásodpercre csökkenthető a késleltetés, így masszívan gyorsabban reagálhatnak a játékok.
A Direct Capture rengeteg játékkal bármiféle munka nélkül kompatibilis, azonban jelen pillanatban 4K helyett maximum 1440p felbontásig használható, továbbá nem támogatja a váltakozó felbontású renderelést és a HDR-t sem. A körülmények miatt számos fejlesztő kénytelen lesz specifikusan támogatni az új rendszert, a nagy költségvetésű sikerjátékokra például pont jellemző a dinamikus felbontás használata.
Végül specifikusan a számítógépes játékosok is kaptak egy régóta várt bejelentést, a közeljövőben a gamepades és az érintőkijelzős vezérlés után az egér és a billentyűzet is támogatottá válik az xCloudban. Viszont rossz hír, hogy az egerészős irányítást implementálniuk kell a játékok fejlesztőinek, hiszen továbbra is xboxos játékok érhetőek el a felhős futtatáson keresztül, nem pedig számítógépesek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!