A múlt évtized közepén az androidos mobilgyártók rátaláltak a készülékeik eladását megkönnyítő legújabb előnyre, a mérnökökkel valamilyen mértékben por- és vízállóra kezdték terveztetni azokat. Ez nagyon hasznos fejlesztés, hiszen a strandon és otthon is előfordulhatnak olyan balesetek, amelyek során jelentős mennyiségű víz fröccsen a készülékekre, vagy akár konkrétan alá is merülnek abban.
Sajnos a Samsung sajtósai kissé meggondolatlanok voltak egyes hirdetések összeállításakor, emiatt az ausztrál versenyügyi és fogyasztóvédelmi bizottság még 2019-ben eljárást indított téves reklámozásért a céggel szemben. Eredetileg 300-nál is több reklámot kifogásolt, ám az eljárás végére már csak hét okostelefon kilenc hirdetése képezte a vita tárgyát, ezek esetében a mobilgyártó elismerte, hogy rozsdásodni kezdhetnek az USB portjaik a sós vízben vagy medencékben való megfürdetés esetén.
A hirdetések azt a benyomást kelthették a vevőkben, hogy a mobilok hardveres károsodás nélkül használhatóak ilyen helyzetekben.
A Samsung ausztrál leánycége ezzel végre pontot tett a hosszas vita végére, 14 millió ausztrál dollár bírság és 200 ezer dollár jogi költség kifizetését vállalta, a kettő együtt olyan 3,73 milliárd forintnak felel meg. A hatóság elégedett az ügy végkimenetelével, kommentárja szerint a reklámozott termékekkel kapcsolatos állításoknak és sugalmazásoknak meg kell felelniük a valóságnak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!