Tiltakozhatnak a fosztogató üzleti modellű mobiljátékok miatt a régimódi gamerek, ám a nagy kiadókat vezető üzletemberek számára a bevétel diktálja, hogy miféle termékek fejlesztésére biztosítanak erőforrásokat. Márpedig a számok azt igazolják, hogy a komoly konzolos és számítógépes játékok büdzséjének töredékéből kifejleszthető, free-to-play üzleti modellű mobiljátékok a messze legjobb befektetések, így túl sok jóra a jövőben sem számíthatnak az elégedetlenkedő érintettek.
A kijózanító valóságra az Activision Blizzard második negyedéves üzleti beszámolója jelent újabb példát, a június 30-cal véget ért három hónapos periódusban a mobiljátékok több bevételt generáltak, mint a számítógépes és a konzolos termékek együtt.
Az előbbiekből 332 millió dollár, míg az utóbbiakból 376 millió dollár bevétele keletkezett a Microsoft általi felvásárlás alatt álló kiadónak, míg
a mobiljátékok 831 millió dollárt hoztak a konyhájára.
A tavalyi második negyedévben még nagyon más volt a helyzet, akkor a számítógépes gamerek 628 millió dollárral, míg a konzolosok ennél is bőkezűbben 740 millió dollárral járultak hozzá a vállalat anyagi sikeréhez, a mobiljátékosok pedig 795 millió dollárt költöttek mikrotranzakciókon keresztül.
A számokból jól látható, hogy éves szinten a mobiljátékokból származó bevétel valójában csak 5%-kal nőtt, miközben a számítógépes és mobilos bevételek drámaian bezuhantak. A játékkiadó elsősorban a Call of Duty és a World of Warcraft termékek gyenge szereplésével magyarázza a helyzetet.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!