Az EU viszonylag szigorú adatvédelmi törvényekkel rendelkezik, azonban nem ez magyarázza azt a viszonylag ritka esetet, amikor egy szerviz arra kérte a felhasználót, hogy a garanciában visszaküldendő SSD-jét feladás előtt semmisítse meg. Egy hibás, csúcskategóriás, 2 TB-os Samsung 980 Pro NVMe SSD-ről volt szó.
A jelentések szerint a szerviz a konkrét esetben szokatlan lépéseket kért, a megfelelő adatok megadása és fotók, videók készítése után meg kellett semmisíteni az SSD NAND flash moduljait adatvédelmi okokból.
Azt mondják, hogy a Samsung és az érintett fogyasztó sokszor kommunikáltak, további részleteket azonban adatvédelmi okokból nem hoznak nyilvánosságra. Feltehetően az SSD-n nagyon fontos, bizalmas adatok voltak, ezek esetleges kinyerése, helyreállítása nem jöhetett szóba, ezért kellett megsemmisíteni a tárolót.