A hétvégén újabb játékipari botrány tört ki, egy internetes bűnöző jó eséllyel adathalászattal szerzett névvel és jelszóval betört a Rockstar Games játékfejlesztő szerverére, majd kilopta többek közt az épp fejlesztés alatt álló Grand Theft Auto VI forráskódját és fejlesztői buildjét is. Az állításainak bizonyítása érdekében megosztott kilencven a fejlesztők által készített tesztvideót is a játék korai buildjeiből.
Ezeket a videókat meglátva a játékosok egy tábora hangosan kritizálni kezdte a GTA VI rendkívül fapados megjelenését, állításuk szerint biztosan ilyen csúnya lesz a végleges változata, hiszen ezen a ponton szerintük már el kellett volna készülnie a végleges grafikának.
A játékfejlesztés iránt puszta kíváncsiságból valamelyest érdeklődő gamerek jól tudják, hogy ez teljesen téves elképzelés, a fejlesztés korai stádiumában nagyjából úgy szoktak festeni a játékok, mint ami látható a GTA VI kiszivárgott videóin. Részben ezért is rémálmok a fejlesztők számára az efféle szivárgások, egyesek garantáltan kígyót-békát dobálnak majd a termékeikre a kinézetük alapján, alaptalan rémhíreket terjesztenek róluk, amelyek aztán befolyásolhatják az üzleti teljesítményüket.
A játékfejlesztői világ most összezárt a Rockstar Games mögött, indie csapatoknál és világhírű stúdióknál dogozók egymás után kezdték megmutatni, hogy a kiváló játékaik hogyan mutattak a fejlesztés korai szakaszában, csak hogy megdőljön a grafikás tévhit.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!