Az esti égbolt azon kevés helyek egyike, ahol még nem vetette meg magát a reklámipar, azonban a Moszkvai Fizikai és Technológiai Intézet és a Skolkovo Tudományos és Technológiai Intézet kutatói a témát alaposan körüljárva kitalálták, hogy miként lehetne változtatni a helyzeten.
Az esti égbolton való reklámozást műszaki és üzleti szempontok alapján is körbejárt tanulmányukban a szerzők működőképesnek tartják a reklámipari innovációt, alacsony pályán megfelelő alakzatban keringő CubeSat műholdakat javasolnak a célra, amelyek a Nap fényét átirányító reflektorokkal tennék láthatóvá a reklámüzeneteket.
A hirdetések nem lennének egész éjszaka láthatóak, a kutatók szerint napi néhány percen keresztül lehetne a földfelszín bizonyos területeiről jól látható, egyszerű képeket és szövegeket megjeleníteni a műholdakkal.
Jelen pillanatban az esti égboltos reklámozás teljesen elméleti stádiumban van, majd kiderül a jövőben, hogy a reklámipar és a befektetők ténylegesen mennyi fantáziát látnak benne. Két nagy probléma is van vele, az egyiket a megjeleníthető üzenetek limitált jellege, a másikat pedig a reklámok megtérülési mutatójának mérése jelenti.
Inkább a komoly presztízsérték és az általános márkaismertség javítása miatt lehet érdekes a műholdas reklámozás.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!