Minden webshop esetében első számú prioritás a használhatósági problémák javítása, hiszen a szükségtelenül meghiúsult vásárlások veszteségnek számítanak, azonban egy felháborodott vevő véleménye szerint az USA-ban közismert Papa John's pizzalánc átesett a ló túlsó oldalára.
A kaliforniai David Kauffman azt állítja, hogy a vállalat totális megfigyelés alatt tartja a webshopjában vásárlókat, a rendkívül intenzív adatgyűjtésének köszönhetően lépésről lépésre vissza tudja játszani, hogy azok mit tettek a webhelyén. Vádja szerint a cég nem csak Kalifornia állam magánszféra védelmével kapcsolatos törvényét sérti, de az államközi lehallgatási törvénynek sem felel meg, így csoportos pert kíván indítani a pizzalánc ellen.
A felperes szerint a Papa John's egy munkamenet-visszajátszó szoftvert épített be a webshopjába, a hivatalos magyarázat szerint ezzel kívánja azonosítani annak funkcionális hibáit. Viszont a férfi szerint a begyűjtött információk részletessége messze meghaladja a szükséges szintet, a bíróságra beadott papírmunkában „spyware"-nek titulálta az adatgyűjtő modult.
Egyelőre nem világos, hogy mit szól majd a bíró a beadványhoz, hiszen a leírás alapján a Papa John's által használt megfigyelőmodul ugyan agresszívnek tűnik, azonban személyes adatokat elméletileg nem gyűjt, továbbá nem próbálja összekapcsolni konkrét személyekkel a rögzített aktivitásokat. Helyette a cég azt próbálja kitalálni az adatokból, hogy miként tudná hatékonyabbá tenni a webshopban való értékesítést, képes-e csökkenteni a meghiúsult rendelések számát.
Hírünk írásáig a Papa John's nem kommentálta a jogi eljárást.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!