Az internetes csalók a megtévesztés valamilyen formáját bevetve jellemzően közvetlenül pénzt próbálnak kicsalni az áldozataikból, azonban az egyesült államokbeli Better Business Bureau riasztása szerint újfajta bűntény van terjedőben, amelynek az ismeretlensége miatt könnyű az áldozatává válni.
A csalás során az elkövetőek lopott kártyaadatokat felhasználva először egyenleget töltenek fel a Venmóhoz, a Zelléhez, a PayPalhez, vagy épp Apple Payhez hasonló fizetési szolgáltatásokban nyitott számlájukra, majd a pénzt jellemzően 500 dolláronként (olyan 200 ezer forintonként) ismeretlen felhasználóknak küldik át. Ezután csalók felveszik az ismeretlenekkel a kapcsolatot, hogy véletlenül rossz címzettnek küldték a pénzt, legyenek kedvesek átküldeni azt az általuk megadott másik fiókba.
Ebben a trükk, hogy a kártyacsalás idővel feltűnik a bankkártyák gazdáinak, a csalást bejelentve pedig a bankjuk elkezdi majd visszavonogatni a tranzakciókat, végül ugyanezt a pénzküldő szolgáltatás is megteszi majd. Aki visszaküldi az 500 dollárt a csalónak, az gyakorlatilag a saját pénzét adja át, hiszen idővel a visszavonogatások miatt el fog tűnni a csalótól kapott pénz a számlaegyenlegéről.
Viszont az eredeti áldozatokkal szemben a jóhiszemű visszautalók már nem biztos, hogy képesek lesznek visszaszerezni a pénzüket.
Ennek oka, hogy mire megtörténhetne a felhasználói fiókok közti visszavonás a pénzküldő szolgáltatáson belül, addigra a csalók elmozgatják az összes pénzt a számlaegyenlegükről. Emiatt onnan nem lehet majd visszaszerezni azt, ráadásul a bankoktól eltérően az efféle csalások esetében a pénzküldő szolgáltatásoknak nincs kártérítési kötelezettségük a meglopott ügyfél felé.
Az érthetetlen kapott összegekhez nem szabad hozzányúlni: a rossz helyre küldött pénz visszautalását kérőkkel közölni kell, hogy intézkedjenek maguk az ügyfélszolgálaton keresztül annak visszaszerzéséről.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!