Tavaly tavasszal az Apple aktiválta az okostelefonjaiban és táblagépeiben az App Tracking Transparency biztonsági funkciót. A fejlesztőknek a keretrendszer használatával kötelezően engedélyt kell kérniük a mobilozóktól, amennyiben az alkalmazások és webhelyek között követni kívánják a tevékenységeiket, tipikusan személyre szabottabb reklámok megjelenítésének céljából.
A mobilappokban lévő reklámok megtérülésével kapcsolatos analitikai szolgáltatást nyújtó Adjust most érdekes jelenségre hívta fel a figyelmet, az elmúlt évben lassan és folyamatosan emelkedni kezdett a követési engedélyt megadó felhasználók aránya. A kutatás nemzetközi szintű, a szolgáltatását használó kétezer legnépszerűbb app és játék teljesítménye alapján készült.
Az Adjust mérései szerint az App Tracking Transparency tavaly májusi elérhetővé válásakor 16% környékén volt a követést megengedett mobilozók aránya, azonban mostanra 25 százalékra nőtt az érték. Csak a mobiljátékokat nézve 30% az átlag, egyes rendkívül népszerű játékoknak pedig 75 százalékot is sikerült elérniük.
Adatai alapján óriási a szórás a sikerességi arányban.
Az elemzőcég szerint a hirdetőcégek szempontjából javuló trend magyarázata, hogy egyre többen ismerik fel a követésük engedélyezésében rejlő előnyöket, bár ezt kutatással bizonyítani nem tudja, így pusztán spekulációról van szó.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!