Jó néhány évvel ezelőtt elkezdett leáldozni a Facebook csillaga, miután a hírfolyamot összeállító algoritmusa drámai mértékben csökkenteni kezdte a felhasználók bejegyzéseinek láthatóságát. Ennek következtében már nagyon régóta csak az olyan ismerősök bejegyzései és tevékenységei jelennek meg a hírfolyamban, akiknek általánosságban véve népszerűek a bejegyzései, és akikkel a felhasználók rendszeresen interakcióba lépnek, mindenki más tartalmait elsüllyeszti a közösségi hálózat.
A The Verge exkluzív beszámolója szerint hamarosan még kevesebb ismerősöktől származó tartalom jelenik majd meg a hírfolyamban, ezt a Facebook fejlesztéséért felelős Tom Alison még április végén jelentette be a dolgozóknak egy körlevélben.
Tájékoztatása szerint a vállalat a TikTok algoritmusából ihletet merítve sokkal színesebbé kívánja tenni hírfolyamot, olyan tartalmakat kezdene nagy mennyiségben ajánlgatni, amelyek a felhasználók ismerősi körein kívülről és a kedvelt oldalaikon túlról érkeznek, végső soron az új tartalmak felfedezésére helyezné a hangsúlyt a Facebook.
Alison szerint az ilyen jellegű tartalmak ajánlgatása nem újdonság, jelen pillanatban a hírfolyam körülbelül 11 százalékát teszik ki a felhasználók profiljaihoz alapvetően „nem hozzákapcsolt" forrásokból származó tartalmak. A változtatás végső célját a felhasználók aktívabbá tétele jelenti, mivel a vállalat szerint azok leggyakrabban konkrét tartalmak kapcsán lépnek egymással interakcióba.
A jövő zenéje, hogy a felhasználóknak mennyire fog tetszeni a megújuló összetételű hírfolyam.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!