Napokkal a japán KDDI precedens nélküli üzemzavarát követően helyi idő szerint péntek kora reggel elesett Kanada legnagyobb távközlési cége, az ország látszólag egész területén leállt a Rogers mobilszolgáltatása, vezetékes telefonszolgáltatása, továbbá vezetékes internetszolgáltatása. A cég előfizetői számai alapján tízmilliónál is több ügyfelet érinthetett a totális összeomlás.
A vállalat természetesen nagy erőkkel kezdett dolgozni a hiba megoldásán, szombat reggelre pedig látszólag sikerült javarészt életre keltenie az összes szolgáltatását. Az üzemzavar a nyilvánvaló kommunikációs nehézségek mellett egyes esetekben lehetetlenné tette a segélyhívások indítását, a bankkártyás fizetést, továbbá a bankkártyás készpénzfelvételt.
A pénzügyi szolgáltatásoknál tartva a leállás teljesen a kiütötte a tranzakciók bankok közti elszámolására, továbbá a bankok és a kártyaelfogadó helyek közti kommunikációra használt Interac-hálózatot. Ez arra utal, hogy a kritikus pénzügyi szolgáltatás nem rendelkezik redundanciával az internetkapcsolat terén, teljes mértékben ki van szolgáltatva a Rogers hálózatának, ami súlyos kérdéseket vet fel az üzemeltető cég kompetenciájával kapcsolatban.
A Rogers tavaly áprilisban már elszenvedett egy hasonló üzemzavart, azt egy hibás szoftverfrissítés okozta.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!