A free-to-play mobiljátékokkal rendszeresen szórakozóknak feltűnhetett, hogy mintha az elmúlt időszakban erősen emelkedtek volna a bennük lévő mikrotranzakciós vásárlások díjai, és bizony jól érzékelték a helyzetet. Az Apptopia elemzése szerint a júliusig tartott tizenkét hónapban Apple iOS-en átlagosan 40 százalékkal, míg Androidon 9 százalékkal emelkedtek a fejlesztők által elkért összegek.
A vállalat szerint Apple iOS esetében az egyszeri mikrotranzakciók díjai átlagosan 36 százalékkal emelkedtek, míg a havonta vagy évente számlázott előfizetési díjak „csupán" 19 százalékkal nőttek.
Az áremelési trend jóval a mostani infláció előtt kezdődött, az okát pedig az Apple által bevezetett App Tracking Transparency magánszféravédelmi funkció jelenti: mivel a mobilozók óriási tábora nem ad engedélyt a hirdetőcégek általi profilozására, így nagyon megemelkedett az új ügyfelek reklámokon keresztüli megszerzésének költsége, ezt próbálják kompenzálni a fejlesztők.
Azért kerül többe a varázsital a mobiljátékban, mert a fejlesztőnek több pénzébe kerül, hogy a vevő egyáltalán játsszon a termékével.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!