Csökkent a mobilos appboltokban való költés

mobilozás okostelefon vásárlás smartphone shopping
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
A mobilappok nőni tudtak, de a mobiljátékok piacán visszaesés történt.
Vágólapra másolva!

Ha váratlannak nem is mondható, de sosem látott fejleményről számolt be a korábban App Annie néven futott data.ai piackutató cég, állítása szerint 2022-ben először csökkent éves szinten az Android és iOS mobilszoftverekre elköltött pénz mennyisége, 2% mínusszal 167 milliárd dollár bevételt termelt az ipar. A vállalat nem csak az Apple App Store és a Google Play Áruház, de a független felek által üzemeltetett alkalmazásboltok teljesítményét is méri.

Inkább hasznosnak ítélt appokban költötték tavaly a pénzüket a mobilozók, enyhén visszaestek a mobiljátékos bevételek Forrás: Pixabay / Pexels

A data.ai információi szerint a mobilalkalmazások 6% árbevételbeli növekedést felmutatva 58 milliárd dollár bevételt generáltak, míg a mobiljátékok 5% csökkenéssel csak 110 milliárd dollárt termeltek. A helyzet okának a gazdasági nehézségeket tartja a vállalat, a költési szokásaikat megváltoztatott mobilozók inkább hasznos ítélt szolgáltatásokat nyújtó mobilappokban költötték a pénzüket, mintsem játékokban vásároltak volna még több mikrotranzakciót.

A különféle kategóriák legnépszerűbb appjai és a piaci részesedésük Forrás: data.ai

A 2022-es évben 1419 darab app vagy játék ért el 10 millió dolláros bevételt, 224 darab legalább 100 millió dollárt termelt,

míg tíz bevétele meghaladta a 1 milliárd dolláros álomhatárt is.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!