Ha váratlannak nem is mondható, de sosem látott fejleményről számolt be a korábban App Annie néven futott data.ai piackutató cég, állítása szerint 2022-ben először csökkent éves szinten az Android és iOS mobilszoftverekre elköltött pénz mennyisége, 2% mínusszal 167 milliárd dollár bevételt termelt az ipar. A vállalat nem csak az Apple App Store és a Google Play Áruház, de a független felek által üzemeltetett alkalmazásboltok teljesítményét is méri.
A data.ai információi szerint a mobilalkalmazások 6% árbevételbeli növekedést felmutatva 58 milliárd dollár bevételt generáltak, míg a mobiljátékok 5% csökkenéssel csak 110 milliárd dollárt termeltek. A helyzet okának a gazdasági nehézségeket tartja a vállalat, a költési szokásaikat megváltoztatott mobilozók inkább hasznos ítélt szolgáltatásokat nyújtó mobilappokban költötték a pénzüket, mintsem játékokban vásároltak volna még több mikrotranzakciót.
A 2022-es évben 1419 darab app vagy játék ért el 10 millió dolláros bevételt, 224 darab legalább 100 millió dollárt termelt,
míg tíz bevétele meghaladta a 1 milliárd dolláros álomhatárt is.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!