Precedens nélküli lépésre vetemedett az előző konzolgeneráció életciklusának körülbelül közepe táján a Sony és a Microsoft, a PlayStation 4 Pro és az Xbox One X piacra dobásával számottevően erősebb verziókat készítettek az éppen aktuális termékeikből. Ezek érdemi előnyöket biztosítottak a vásárlók számára, hiszen az izomerejüknek hála általában sokkal simábban futtatták a játékokat, plusz jobb minőségű grafikát tettek lehetővé.
A főként playstationös témákban jó informátorokkal rendelkező Tom Henderson szerint nagyon úgy fest, hogy ebben a generációban nem kell efféle félidős termékfrissítésekre számítani, ő személyesen sokkal több sustorgást hall a PlayStation 6, mint a PlayStation 5 Pro kapcsán. A Microsoftnál nincsenek jó informátorai, de szerinte jó eséllyel a redmondiak sem készülnek efféle konzolfrissítésre.
A helyzet nem meglepő, hiszen az óriási érdeklődés és a chiphiány miatt a Sony és a Microsoft csak mostanra jutottak el odáig, hogy egyáltalán képesek kellő mennyiségben gyártani a meglévő gépeiket, mindeközben pedig a játékfejlesztőknek még a PlayStation 5 és az Xbox Series X képességeit sem sikerült kihasználniuk. Ennek tetejébe az elszabadult energiaárak miatt váratlan gazdasági nehézségek adódtak a fejlett világban, és nem világos, hogy mikor lesz vége a tenger hullámzásának.
Látszólag sem a gyártóknak, sem a gamereknek, sem pedig a fejlesztőknek nem hiányzik most egy félidős konzolgeneráció.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!