A játékosokra fókuszálnak a jövő Radeonjai

pc gamer gaming játékos esport e-sport
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
Az AMD szerint nincs értelme kihasználhatatlan MI-funkciókkal drágítani a termékeket.
Vágólapra másolva!

A GeForce RTX 2000 termékcsalád óta az NVIDIA fókuszterületként kezeli, hogy a grafikus vezérlői extra áramkörök használatával mesterséges intelligenciás és gépi tanulásos funkciókat legyenek képesek hardveresen gyorsítva elvégezni. Ez teljesen érthető, főleg mivel a grafikus architektúrái nem csak laptopokban és asztali számítógépekben teljesítenek szolgálatot, hanem szerverközpontokban is használatosak az említett technológiákat használó szolgáltatások hatékony meghajtására.

A gamerek által ténylegesen kihasználható előnyök élvezik a legnagyobb prioritást az RDNA4 architektúra fejlesztése során Forrás: Alena Darmel / Pexels

A japán 4Gamernek nyilatkozva az AMD felsővezetői elárulták, hogy a belátható jövőben a Radeon videókártyák nem fogják ilyen tekintetben követni a GeForce modelleket. A várhatóan 2024 végén elérhetővé váló, következő generációs RDNA4 grafikus architektúrában ugyan lesznek MI és gépi tanulás hardveresen gyorsított futtatására használható újdonságok, azonban a jelenleg még fejlesztés alatt álló megoldás fókuszát a gamerek valódi igényeinek kiszolgálása jelenti.

A vállalat álláspontja szerint a fejlesztési irányvonal oka, hogy fogyasztóknak szánt grafikus vezérlők esetében nem látszanak az MI és a gépi tanulás érdemi felhasználási lehetőségei. Emiatt a döntéshozók nem látják értelmét, hogy olyan további hardveres elemekkel drágítsák az amúgy is erősen elszállt árazású grafikus processzorokat, amelyeket a vevők nem tudnak majd ténylegesen kihasználni.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!