Miközben a mobilpiac megszenvedte a 2022-es évet, addig a Counterpoint Research elemzői szerint az okosórák piacánál más a helyzet. Éves szinten itt 12 százalékkal több terméket szállítottak le a gyártók – bár tény, hogy a negyedik negyedév már itt is 2 százalékos visszaesést hozott.
A piacot még mindig az Apple uralja, 34,1 százalékos részesedéssel. A Samsung 9,8, a Huawei 6,7 százalékkal követi. A globális piaci bevétel 60 százaléka az Apple zsebébe kerül, a Watch Ultra, a Watch Series 8 és a Wacth SE (2022) egyaránt nagyon népszerűnek bizonyultak.
A Samsung eladásai bár 12 százalékkal javultak, de az árbevételük csak 0,5 százalékkal nőtt. A negyedik és ötödik legnagyobb márka az Indiában vásárolt Noise és Fire Bolt lettek. A Garmin, az Amazfit és a boAt 4 százalék körül állnak, a Fitbit a tizedik, a Xiaomi a tizenegyedik. A legnagyobb piac, 29 százalékot kitéve az észak-amerikai, de India is gyors növekedésnek indult, míg Kína a harmadik legnagyobb okosóra-piac.
A legjobban (35 százalékos arányban) a 100 dollár alatti órákat vitték az emberek, de a 400 dollárnál drágább kategória népszerűsége ugrott meg a legjobban, éves szinten 129 százalékkal.