A belátható jövőben kiderül majd, hogy megvalósulhat-e minden idők legnagyobb összegű játékipari felvásárlása, a Microsoft szimultán az USA, az Egyesült Királyság, továbbá az Európai Unió versenyhatóságait is győzködi az Activision Blizzard 69 milliárd dolláros akvizíciójának jóváhagyásáról.
Az üzlet messze legnagyobb ellenzője a Sony, amely a pénznyomtató Call of Duty-játékok potenciális elveszítésére hivatkozva versenyellenesnek tartja az üzletet, minden erejével fúrja azt. Az érvelés semlegesítése érdekében a Microsoft szerződést ajánlott a Sonynak, hogy tíz évig biztosan kiadja PlayStationre a kérdéses játékokat, ugyanezt a vállalást pedig más piaci szereplők felé is megtette, a Nintendóval és az NVIDIA-val már alá is írta a szerződést. Az utóbbi esetében a GeForce Now felhős játékfuttatóban való elérhetővé tételükre adott biztosítékot.
A Sony minden gesztus és bíróságon érvényesíthető vállalás ellenére hajthatatlan, így a Microsoft elárulta, hogy a lejtős terepek témájánál tartva a riválisa masszívan piacvezető az otthoni konzolok piacán: a PlayStation és az Xbox részesedése globálisan 70/30 százalék, ráadásul ez az arány két évtizede változatlan.
Európában 80%, míg Japánban 96% a PlayStation piaci részesedése, a tavaly év végi ünnepi szezonban a PlayStation világszerte 69/31 arányban leiskolázta az Xboxot.
A Microsoft most lényegében két dolgot állít a versenyhatóságok képviselőinek: egyrészt a PlayStation mindig is masszívan piacvezető volt az Xboxszal szemben, másrészt pedig a Sony már részben azért próbálja akadályozni a felvásárlást, hogy ne jelenjen meg a Nintendo konzoljaira a Call of Duty.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!