Nem fest túl kedvező képek a táblagépek és a Chromebookok piacáról az IDC 2022-re vonatkozó jelentése. A tabletek piaca 2022-ben 3,3 százalékkal kevesebb eladott modellt látott, és a negyedik negyedév is csak 0,3 százalékos pluszt hozott. Eközben 2021-ben még 180,5 százalékos volt a növekedés a Chromebookok szektorában, hogy aztán az eladások 2022-ben 48 százalékos visszaesést hozzanak (az elemzők szerint a kategória alapvetően csak az oktatási szektorban számíthat bármiféle keresletre).
2022-ben is az Apple uralta a tabletpiacot, 38 százalékos piaci részesedéssel (a negyedik negyedévben 49,2 százalékkal). A Samsung 16,8 és 18,6 százalékkal zárta ugyanezen időszakokat. Éves szinten mindenki rontott, kivéve az Apple-t, amely 7 százalékot lépett előre.
Az Amazon, a Huawei és a Lenovo fértek még név szerint a toplistába, de mind negatív irányba mozdultak – az elemzők szerint a gyártóknak a tömegekre kell koncentrálniuk, és hosszú távú megoldásokban gondolkozniuk. Így egyre több lehet a középkategóriás táblagép.