Friss adatokkal állt elő a felújított mobilok piacának teljesítményéről a Counterpoint Research, a piackutató vállalat szerint 2022-ben világszerte 5 százalékkal nőtt az eladott készülékek száma. A globális gazdasági nehézségek közepette ez nem meglepetés, ráadásul a vállalat szerint hátráltatja a piac bővülését, hogy a fejlődő országokba nem jut elég a felújított készülékekből.
A megszokottnak megfelelően a felújított mobilok piacán toronymagasan vezet az Apple, a tavalyelőtti 44%-hoz százalékhoz képest 2022-ben már az értékesített készülékek 49 százaléka volt iPhone. Ez nem csak a telefonjai iránti folyamatosan nagy érdeklődésnek köszönhető, többek közt az USA-ban a cég hivatalosan is jelen van a felújított készülékek piacán, az új iPhone-ok vásárlásakor beszámíttatott korábbi modelleket forgalmazza egy év akkugaranciával.
Tavaly az Apple leginkább a Samsung és a Huawei kárára nyerészkedett 2-2 százalékkal a felújított mobilok piacán, az Oppo és a Vivo megtartották a 3-3% részesedésüket, a maradék 1% piaci részt az összes többi gyártótól hódította el.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!