A Xiaomi és az Oppo mellett a Vivo szándéka is az volt, hogy majd átveszi a Huawei helyét a mobilpiacon. A Vivo is terjeszkedett Európában, bár hazánkban eddig nem vált ismert névvé. A terjeszkedés egyik eszköze bizonyos régiókban nem csak a Vivo termékpaletta volt, hanem az iQOO almárka is.
Most azonban a Vivo úgy döntött, sok más céghez hasonlóan költségcsökkentésekbe kezd, így az iQOO mobilmárka eltűnik. A működési költségek csökkentése és a hatékonyság növelése érdekében a Vivo beolvasztja az iQOO-t, ami persze leépítésekkel jár együtt.
A kutatás-fejlesztés, erőforrások és ellátási lánc eddig is közös volt, de a marketing, a célpiacok és a terjesztés nem. Most azonban csak egy normál szériává válik az iQOO, a Vivo kínálatán belül, és állítólag a márka boltjait is bezárnák.