A generatív mesterséges intelligencia világszerte állások millióit veheti el a következő évtized során, hiszen olyan típusú munkák automatizálására biztosíthat lehetőséget, amelyeket eddig nem lehetett gépi rendszerrel kiváltani. A legújabb fejlemény, hogy lassan már az adósságbehajtással foglalkozók is bevethetik a technológiát, az indiai Skit.ai kifejezetten nekik szánt megoldást készül piacra dobni.
A termék egy beszédértelmezővel és beszédszintetizálóval összekötött chatbot, a startup szerint a behajtók automatizáltan és tömegével hívogathatják vele az adósokat, hogy előadják a követeléseiket. A klasszikus robothívásokkal ellentétben a rendszer interaktív, reagálni tud a hívott fél szavaira, továbbá képes például az adós korosztálya és egyéb paraméterek alapján változtatni a stílusán, hogy hatékonyabban az adós lelkére beszélhessen.
A cég szerint a technológia segítségével a behajtócégek vagy kevesebb dolgozóval is képesek lehetnek elvégezni ugyanazt munkát, vagy a meglévő létszámot tartva több adósság behajtását vállalhatják.
A cég szavaival élve könnyen skálázhatóvá teszi az üzletet.
A helyzetnek további színezetet ad, hogy elsőként az Egyesült Államokban gyors terjedésnek indultak a mobilappokon át könnyen igénybe vehető mikrohitelek, ezek rövid határidővel és pár részletben teszik lehetővé a kinézett termékekért való fizetést, legutóbb az Apple indított ilyen szolgáltatást. Ugyan az efféle lehetőségek nem az ördögtől valók, bizonyos körülmények között hasznosak lehetnek, de megindíthatják az adósságfelhalmozás felé a velük észszerűtlenül élő fogyasztókat.
A talán túlságosan is könnyen szerezhető hitelek miatt könnyen elképzelhető, hogy a jövőben az adósságbehajtóknak is minden eddiginél több dolguk lesz, a kisebb összeggel tartozók tömegeinek kezelésére pedig kapóra jöhet a mesterséges intelligenciás, adósságbehajtó chatrobot.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!