Nem csak az okostelefonok eladásai zuhannak, alapvetően minden elektronikai terméknél ez a trend látszik – az eddig oly népszerű okosóráknál is. A Counterpoint Researh jelentése szerint idén január és március között 1,5 százalékkal csökkentek az eladások a globális okosóra-piacon.
A legnagyobb gyártók mind kevesebb terméket tudtak leszállítani, a feltételezések szerint a tech termékek keresletének visszaesése és a nehéz gazdasági környezet mindennek az oka.
A képet ráadásul árnyalja, hogy Indiában 121 százalékkal nőttek az eladások, mert az olcsó modellek iránti kereslet ott megugrott. Így a teljes okosórás szektorból az operációs rendszer nélküli alapmodellek már az eladások 34 százalékát teszik ki. Az Indiában eladott modellek 40 százaléka 25 dollárnál is olcsóbb.
A legnagyobb az Apple maradt, 26 százalékos piaci részesedéssel, míg 9-9 százalékon áll a Samsung és az indiai Fire-Boltt. A Samsung éves szinten 15 százalékot rontott. Az eladások 27 százalékát India, 26 százalékát Észak-Amerika, 18 százalékát Kína generálja.