Befutottak a StatCounter jóvoltából a keresőmotorok áprilisi globális piaci részesedését firtató adatok. Ezekről változás hiányában már vagy egy évtizede nem szokás beszámolni, azonban a múlt hónapban már a világ rengeteg piacán, többek közt hazánkban is elérhető volt a Bingbe integrált chatbot. A Microsoft nem közölte a chatbotját kipróbáltak számát, de látszólag nagy szenzációt keltett, így felmerült a kérdés, hogy az képes-e volt felhasználókat szerezni a Bing számára.
Az adatok szerint egyelőre nem koronázta siker a Microsoft piacszerzési kísérletét, az elmúlt egy évben tapasztalthoz hasonlóan idén áprilisban sem történt változás a keresők piaci részesedésében, csak a szokásos tizedszázalékos hullámzások voltak tapasztalhatóak.
A Google áprilisban 0,54% részesedést veszítve 92,63%-kal továbbra is nyomasztóan uralta a keresőmotorok globális piacát, a második helyen lévő Bing pedig nemhogy növelte volna a részesedését a chatbotjának köszönhetően, de 0,09%-ot veszítve visszaesett 2,79 százalékra.
Az április nagy nyertese az orosz Yandex volt, amely 0,6% plusszal 1,63%-ra növelte a részesedését, míg a kínai Baidu hajszálnyi 0,02%-kal 0,44%-ra emelte a piaci részét. A négy keresőmotor a globális piac 97,49%-át uralta, az összes többi kereső együtt rendelkezik a maradék 2,51% piaci részesedéssel.
A keresőmotorok áprilisi részesedése Magyarországon:
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!