Rendkívül súlyos hibától szenvednek a főként professzionális felhasználásra szánt SanDisk Extreme V2 és Sandisk Extreme Pro V2 hordozható SSD-meghajtók, a beszámolók szerint jelentős mennyiségű adat folyamatos felmásolása esetén hirtelen írási és olvasási hibákat kezdenek produkálni, majd teljesen megsemmisül rajtuk a fájlrendszer.
A hiba beállta esetén a meghajtók számítógépből való kihúzását és visszadugását követően azok nem jelennek meg újból a fájlkezelőben, bár a lemezkezelő szoftverek detektálják a termékeket. A probléma függetlennek látszik a meghajtók formázásakor kiválasztott fájlrendszertől, az adatok helyreállítási kísérlete kapcsán pedig felemásak a tapasztalatok, a DiskDrill szoftver egyes esetekben képes volt megjavítani a sérült fájlrendszerüket.
A legtöbben a termékek 4 TB-os változataival jártak pórul, de a 2 TB kapacitású variánsokra is jöttek szép számban panaszok.
A Western Digital tulajdonában lévő Sandisk mostanra elismerte, hogy gond van az SSD-k 4 TB kapacitású változataival, a cég szerint hamarosan elérhető lesz egy javított firmware, a telepítése elvileg megoldja a gondot. A frissítés menetéről a termékek weblapjain készül tájékoztatást nyújtani.
A külső meghajtók 2 TB kapacitású variánsaival kapcsolatos panaszokat nem volt hajlandó kommentálni a Sandisk, de kapacitástól függetlenül mindegyik meghajtómodell ugyanazt a rendszerszoftvert használja, így a frissítés feltehetően azokon is leszámol a jelenséggel.
Az egyik panaszos egy japán disztribútortól kapott információra hivatkozva azt állítja, hogy csak a 2022 novembere óta gyártott külső háttértárakat érinti a gond, feltehetően ezeken debütált előtelepítve a hibás firmware. Amennyiben ez igaz, akkor óriási mennyiségű időzített bombát tartalmazó meghajtó kerülhetett már forgalomba, és nagyon jó kérdés, hogy a tulajdonosaik mekkora százaléka értesül majd időben a hibáról, továbbá a javított firmware telepíthetőségéről.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!