A várhatóan július 12-én befutó Chrome 115-tel a Google megkezdi az évek óta fejlesztés alatt álló Privacy Sandbox hirdetési rendszerének hullámokban való élesítését a böngészőjét használóknál. A vállalat szeretne leszámolni az internetezők sütikkel való követésével, ezt a praktikát a relevánsabb hirdetések megjelenítése céljából alkalmazza jelenleg az internetes reklámipar, jövőre már le is tiltaná a böngészőben a harmadik felektől származó sütik elfogadását.
A Google tájékoztatása szerint a Privacy Sandbox egyszerre javítaná a reklámok relevanciáját és a netezők magánszférájának védelmét. A rendszer úgy működik, hogy az elmúlt harminc nap böngészési előzményei alapján maga a Chrome profilozza a felhasználókat, a detektált érdeklődési területeikkel kapcsolatos címkéket rendel hozzájuk. Ezeket a címkéket lekérhetik a meglátogatott webhelyek és a rajtuk használt reklámkiszolgálók, hogy személyre szabottabb hirdetéseket jelenítsenek meg, a netezők pedig bármikor megtekinthetik, módosíthatják, törölhetik a böngésző által létrehozott címkéiket.
A Privacy Sandbox elérhetővé válását követően a Chrome egy eddig nem látott felugró felületet jelenít majd meg a felhasználóknak, ezen tájékoztatást kapnak az új technológiáról, továbbá elutasíthatják vagy jóváhagyhatják a használatát. A rendszerrel kapcsolatos opciók és adatok a böngésző Beállítások oldalának Adatvédelem és biztonság részében lesznek elérhetőek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!