A kínai CATL a múlt héten állt elő egy új, gyorstöltésre képes LFP-akkumulátorral, amely lényegében egy 10 perces töltéssel biztosít 400 kilométeres hatótávot. A Shenxing néven futó akkumulátor sorozatgyártása még az év végén elindulhat, és majd a jövő év elején kerülnek forgalomba azok az első autók, amelyeket már ezzel szerelnek.
A CATL azt reméli, hogy a technológia folyamatos fejlesztése és a költségek csökkentése révén minden elektromos autóhoz elérhető lehet ez az akkumulátor.
A CATL több fronton is nehézségekkel küzd: csökkenő kereslet mellett az EV-gyártók árháborúja, a csökkenő autós eladások és a költségcsökkentési igények nehezítik a dolgát. Ráadásul a CATL (amelynek a legnagyobb ügyfele a Tesla) folyamatosan veszít piaci részesedést a BYD javára, amely saját akkukkal szolgálja ki az autóit. Sok kínai gyártó pedig a kisebb beszállítókhoz fordul az alacsonyabb költségek reményében.