Mindig is sejthető volt, hogy valószínűleg nem tesz jót a kisgyerekek fejlődésének a túlságosan sok tévé vagy okoskütyü előtt töltött idő, japán kutatók pedig most egy hosszabb távú kutatásban kimutatható összefüggéseket találtak a túlzott képernyőidő és bizonyos mentális alulfejlettségek között.
A kutatók hétezer gyermek fejlődését naplózták három-négy éven keresztül, a tesztalanyaik teljesítményének követését egy éves kor alatt kezdték és négy éves korban fejezték be. Az adatok alapján a napi négy órát is a képernyő előtt töltött gyermekek esetén kétéves korra az átlaghoz képest háromszor akkora eséllyel alakult ki alulfejlettség a motorikus funkciókban, a problémamegoldó készségben, továbbá a kommunikációs képességben.
A napi négy óránál hosszabb időre képernyő elé ültetett gyermekek esetében már ötszörös az alulfejlett beszédképesség esélye.
A kutatásban részt nem vett Dr. John Hutton gyermekorvos nem lepődött meg az eredményeken. „A gyerekek úgy tanulnak meg beszélni, hogy biztatva vannak rá, azonban ha csak képernyőt bámulnak, akkor gyakran nincs lehetőségük gyakorolni a beszédet. Lehet, hogy sok szót hallanak, de nem gyakorolják azok kiejtését, nincs meg az oda-vissza irányú beszélgetés" – magyarázta a CNN-nek adott kommentárjában.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!