TM Roh, a Samsung mobilos vezetője a napokban arról beszélt, hogy a vállalata újra a jó irányba tart a kínai piacon, ami a világ legnagyobbja a mobilszektorban. A megoldást szerinte a prémium mobilok jelentik, valamint a helyi tartalmakra szakosodott cégekkel való együttműködések. Külsős adatok szerint a taktika beválik, a Samsung piaci részesedése emelkedik Kínában.
A Samsung szerint lassan beérnek a Kínára szabott fejlesztések, a cél az, hogy magukra találjanak az országban is. Ennek a megoldását Roh szerint a prémium mobilok és szolgáltatások jelentik.
A Samsung 2013-ban a legnagyobb mobilos cégnek számított a maga 20 százalékos részesedésével az eladások terén, de 2018-ban ez az arány 1 százalékra csökkent, majd tovább zsugorodott az Apple és a kínai riválisok javára. Idén márciusra jutott el 1,1 százalékig a Samsung. Mivel a prémium mobilok iránt van továbbra is nagy kereslet, ezért a trend emelkedést mutathat, Roh szerint egyre tovább tartják meg az emberek a mobiljukat, inkább megveszik a jobb terméket, és tovább, nagyobb elégedettséggel használják azt, mintsem gyorsan vegyenek egy újabbat.
Kínában és Indiában Roh szerint nagy sikert hozhat nekik továbbá egy olcsóbb összehajtható mobil is.