Az álláshirdetésen keresztüli kibertámadás kapcsán a napokban már szó esett a modern csalók elképesztő trükkjeiről, azonban a Mashable sztorija talán még ezen is túltesz, a kiadvány szerint hamis visszahívásra hivatkozva próbálják ellopni az amerikai vevőktől az iPhone 15 mobiljaikat.
A kiadvány több riporterét is megtalált támadók telefonon hívogatják az áldozatokat, a Verizon mobilszolgáltató munkatársainak mondják magukat. Arról tájékoztatják a leendő áldozatokat, hogy az Apple visszahívást jelentett be az iPhone 15-ökre a melegedési problémájuk miatt, a mobiljuk bizonyítottan defektív és veszélyes, így a szolgáltató ingyen kicseréli azt. Csupán annyit kell tenniük, hogy átadják azt a megbeszélt címre kiérkező futárnak, másnap pedig meg is kapják az új mobiljukat.
Ez teljes hazugság, az Apple nem jelentett be visszahívást, egy frissítéssel mára megoldotta a túlmelegedési problémát. Az egyik riporter beleegyezett a visszaküldésbe, meg is jelent nála a FedEx futára, ám a mobilt nem kapta meg, addigra már megerősítette a Verizon ügyfélszolgálata, hogy csalási kísérletről van szó. Mint kiderült, a futárcégnek egy olyan floridai címre kellett volna kézbesítenie az okostelefont, amelyhez az Apple-nek és a Verizonnak sincs semmiféle köze.
A csalást az teszi igazán különössé, hogy az egyik riportert még azelőtt felhívta a csaló, mielőtt egyáltalán megérkezett volna hozzá a Verizontól rendelt iPhone 15 telefonja.
A csaló rákérdezett, hogy megkapta-e már a készüléket, tudomása volt az ügyfél függő rendeléséről.
Nagyon úgy tűnik, hogy az elkövetőknek hozzáférésük van a Verizon számítógépes rendszeréhez, valamiféle ügyféladatbázis segítségével célzottan támadhatják az ügyfeleket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!