Az előzetes pletykákat követően a Facebook és az Instagram anyacégeként funkcionáló Meta hétfőn bejelentette, hogy novembertől kezdve az Európai Gazdasági Térség országaiban és Svájcban reklámmentesítést kínáló előfizetést vezet be a felhasználók számára. A lehetőség más régiókban és országokban nem lesz elérhető, az EU jogszabályai kényszerítették ki az ajánlat létrehozását.
A Facebook és az Instagram a jövőben is ingyen használhatóak maradnak, ám az előfizetési díjat kifizetők jobb felhasználói élményben részesülnek majd. A Meta nem tisztázta, hogy az algoritmikus tartalomajánlások terén lesz-e különbség az ingyenes és a fizetős felhasználók között, erről egyáltalán nem esett szó a sajtóközleményében.
A cég szerint 2024 márciusáig egyetlen előfizetési díjjal a felhasználók összes olyan profilja reklámmentes lesz, amely megtalálható a Meta Fiókközpont felületén. Ezt követően a díj csak egy profil reklámmentesítését fedezi majd, a további profilok esetében egyenként felárat kell majd fizetni.
Az alap havidíj böngészőn keresztüli kártyás fizetés esetén 9,99 euró lesz, míg a számlát az App Store-on vagy Play Áruházon keresztül kiegyenlítőknek 12,99 eurót kell fizetniük, mivel a Meta ráterheli a vevőkre az Apple és a Google in-app vásárlásokból származó jutalékát. Márciustól kezdve a további fiókok reklámmentessé tétele további 6 euróba vagy 8 euróba kerül majd, fizetési módtól függően.
Ha szeretne még több érdekes tech hírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!