Az összeg nagysága több dologtól is függ majd - és természetesen ezek még előzetes kalkulációk -, hogy egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának, a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének. A mobil eszközökön viszont durván 13 eurót (5000 forintot) kérnének havonta egy fiókért, mivel figyelembe vennék az Apple és Google alkalmazásboltjai által felszámított jutalékot is.
Így tehát, ha valaki Facebook és Instagram fiókkal is rendelkezik és azokat asztali és mobileszközön is használja annak bizony nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha nem akarja a cég hirdetéseit nézegetni a tartalmak helyett.
Ebben az esetben, ha nem számítjuk a lehetséges kedvezményeket, akciókat, a két fiókért és a két felületen történő megjelenítésért már bőven 100 000 felett lesz az évi fizetendő számlája.
A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!