Folytatja a levélszeméttel való kilátástalan küzdelmét a Gmail, bejelentése szerint a közvetlenül spamnek titulálható e-mailek szűrésének folyamatos hangolása mellett hamarosan az olyan feladókra is lecsap majd, amelyeknek a marketinges vagy egyéb célú leveleire ugyan szabad akaratukból iratkoztak fel felhasználók, azonban nehéz leiratkozni róluk.
A Google szerint a legújabb szabálya az egy füst alatt ötezer feletti gmailes címre levelet küldőket érinti, nekik kötelező lesz jól láthatóan olyan linket elhelyezniük az e-mailjeikben, amelyekre kattintva további tevékenység nélkül, legfeljebb 48 órán belül megtörténik a levelekről való leiratkozás. Akik nem tisztelik a szabályt, azoknak a e-mailjeit blokkolhatja vagy spamnek jelölheti a Gmail.
Az új szabály egy iparági kezdeményezés része, a Gmail esetében 2024. február 1-től lép érvénybe, de a Yahoo levelezőrendszerében is bevezetésre kerül majd.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!