Újabb érdekes felméréssel rukkolt elő a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) piackutató vállalat, a felmérése alapján az iPhone-t használó amerikaiak sokkal ritkábban vesznek új telefont, mint az androidos készülékeket használó társaik.
A felmérés során megkérdezett iPhone-tulajok csupán 10 százaléka rendelkezett az elmúlt egy évben vásárolt készülékkel, míg az androidosok esetében 23% volt az arány. A legalább két éve ugyanazt a telefont használóknál is nagynak bizonyult az eltérés, az iphone-osok 61 százaléka ilyen, míg az androidosoknál 43% az arány.
A piackutató cég szerint elsősorban az árazás játszhat közre az iPhone hosszabb életciklusában: az androidos készülékek tipikusan olcsóbbak, ráadásul gyakrabban lehet erősen leárazva megvásárolni azokat, így nagyobb lehet a csábítás a rendszeresebb mobilcserére.
Ezek mellett fontos még látni, hogy az iPhone-ok évekkel hosszabb időn át részesülnek tisztességes szoftveres támogatásban, az androidos mobilok javához képest pedig sokkal jobb hardverek vannak bennük. Az utóbbi miatt a vevők ritkábban érezhetik úgy, hogy ideje volna beruházni egy gyorsabban működő vagy jobb kamerával szerelt készülékre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!