Jelentősen meghaladták a Netflix harmadik negyedéves üzleti eredményei az elemzői várakozásokat, a prognosztizált 6 millió helyett világszerte 8,76 millió új ügyfelet szerzett a szolgáltatás. Ez éves összehasonlításban 10,8% növekedést jelent az előfizetők számában, már 247,15 millió felhasználót tud felmutatni a piacvezető videóstreamelő. A bevétele bő 8,5 milliárd dollár lett a kérdéses időszakban, ami a tavalyi azonos negyedévhez képest 7,8% növekedést jelent.
A Netflix beszámolója szerint a július és szeptember közti időszakban szerzett új előfizetőinek 30 százaléka a hirdetések tolerálásáért cserébe alacsonyabb havidíjért elérhető Standard with Ads csomagot választotta, noha ez jelenleg csak 12 országban érhető el, Magyarország nincs köztük.
Az elemzői várakozásokat alátámasztva a Netflix rögtön áremeléseket is bejelentett, ez egyelőre csak az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, továbbá Franciaországot érinti. A kérdéses piacokon a reklámokat mutogató Basic with Ads és a Standard csomagok árai nem változnak, viszont a reklámmentes Basic és a 4K felbontású Premium csomagoké azonnali hatállyal emelkedik.
Konkrét példát felhozva Franciaországban két-két euróval, a fenti sorrendben már 8,99 / 19,99 euróba kerülnek.
További változtatás, hogy a jövő héttől kezdve Ausztráliában, Brazíliában, Japánban, Mexikóban, Németországban, továbbá Spanyolországban is megszűnik a reklámmentes Basic csomag értékesítése, a meglévő előfizetőik maradhatnak az előfizetésnél.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!